Ambulans

Åh vad jag idag skulle ha velat jobba på ambulansen i Älvsbyn. Massor med trafikolyckor, vilket självklart är jättetrist för de drabbade, men jag skulle ju gärna vara och jobba där då. Få hjälpa till liksom, hoppas det slutar bra för alla inblanade. Jag kan verkligen sakna ambulansjobbet, blir förhoppningsvis lite jobb är i sommar, beroende på hur min semester i sommar ser ut. Jag är iaf redan tillfrågan om jag vill jobba lite där i sommar. :D Jag fullkomligt ÄLSKAR de kickar man kan få av att ha hjälpt någon, att få hjälpa dem i deras svåra stunder, det känns helt underbart.

Det som då är det trista för mig i detta är att jag idag var hos läkaren och blir fortsatt sjukskriven 50% tom den 28e feb. Sen hoppas jag komma upp i heltid igen, dock vet jag inte om det blir på det jobbet jag har idag eller om det blir något annat jobb.

Har gjort dagens goda gärning och lämnat blod, alla som kan borde göra det enligt min mening. Jag tänker bara på något som jag läste en gång, där en kvinna förlorade massor med blod och mannen tyckte att det var änglar som hade lämnat blod. Att man kunde rädda liv med små påsar av blod som dessa fina människor hade lämnat. Så gör gärna en insats och lämna blod!


Kommentarer
Postat av: Mickan (Gravid v. 33)

Tråkigt med trafikolyckor... Tyvärr hör det ju årstiden till... :/

God gärning av dig att lämna blod. :)

2012-02-08 @ 10:37:06
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0