Lediga onsdagen

Åh, idag har jag en härligt ledig onsdag. Känns helt underbart. Planen för dagen är att städa, baka och träna. Känns ju inte helt ouppnåeligt. Hittils har jag (i månsdags) bakat kolakakor, havrekakor och en sockerkaka. Vad det blir för fika bakat idag har jag inte bestämt mig för än. Dock är jag supernöjd över att jag inte har smakat verken smet eller det jag har bakat. Det brukar jag alltid göra, man vill ju liksom veta hur det smakar innan man bjuder på det. Men denna gång blir det inte så, så det är på egen risk som ni fikar... ;)

Igår var jag på biblioteket, det var verkligen år och dagar sedan jag var där senast. Jag lånade iaf 4 böcker om träning och en bok om mindfullness. Jag tror jag behöver läsa alla dessa. Mitt gymkort har ju gått ut nu och jag är i valet och kvalet om jag ska köpa ett nytt eller om jag ska försöka träna ute mer istället. Jag tycker ju att det är skönt med friskluft, men frågan är hur långt det räcker. Förra veckan blev det inte så mkt träning, endast 4 gånger, skulle vara nöjd om jag tränade 6ggr/vecka. Tror att jag behöver det just nu för att fortsätta gå ner i vikt, sen tror jag att det kan mattas av efter det. Sen vet jag att jag måste lära mig att leva mer i "nuet", därför ska jag ta och läsa den där mindfullness boken. Genom att läsa en så ska man lära sig vägar till medveten närvaro. Det är rätt ofta jag sitter och gör åtminstonde två saker samtidigt. Kanske kan man bli klok och vältränad med åren, nu är jag ju snart 25, så jag börjar ju ha ett par år på nacken.. ;)

Imorgon är jag också ledig, eller kanske, jag har inte bestämt mig än. Jag har tagit komp, men kanske åker iväg och jobbar iaf, annars blir det så länge innan jag är på jobbet igen. Jag ska nämligen gå som koordinator på fredag, måndag och tisdag. Jag ska testa att jobba 100%, det känns skönt och kul. Men då känner jag också att jag blir borta så länge från HSE, en hel vecka, så därför kanske jag drar och jobbar imorgon iaf.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0