Tisdag

Tog mig en rejäl sovmorgon i morse, skönt!
Sitter nu och äter frukost och sen kommer Lottie och hämtar mig så ska vi bege oss till Haga och träna. Sedan blir det nog en lunch på stan, men Lottie får nog betala eftersom jag har köpstopp... ;) Känns annars okej att käka lunch ute ibland, det måste ju ändå räknas som en upplevelse. Men det är ju mkt billigare för mig om Lottie betalar eftersom att det nu var hennes idé.

All snö som kom på nyårsdagen är nästan borta. Nu är det bara tråkigt slask och små, smö högar av snö. Man kan nog inte ens kalla der högar, fläckar är det nog mer likt. Blir så less på slasken, helst av allt skulle jag vilja ha snö, men eftersom det försvinner lika fort som det kommer så kan det lika gärna få vara. Det är så typiskt att det inte är snö och kallt i år. De andra två vintrarna vi har bott i hus har det varit en riktig vinter med kallt och mycket snö, men bara för att vi nu har byggt en carport i år så kommer inget av det. Kanske man ska riva den så kommer snön?! ;)

Ibland känns det svårt att inte fika eller äta godis bara för att jag nu nästan (eller iaf känns som att jag har det) har ätit fika eller godis under hela jul, mellandagarna och nyårsafton. Det går så fort att bara ta en godisbit i farten, men det känns bra att tänka om. Oftast ä rjag ju inte ens sugen, utan att jag mer bara tog av en vana.

Ska även ta och dra förbi jobbet en stund idag och säga hej. Nää, nu ska jag ta och göra mig klar innan Lottie kommer. Hon spenderar ju rätt mycket tid här nere nu eftersom hennes pojkvän bor i Hallsberg!!! Känns kul att hon är här nere så mkt. Vi som aldrig riktigt har kommit överrens verkar ha "vuxit upp" och fixar att umgås. Visst har vi fortfarande delade meningar om saker och ting, men vi har insett att två envisa personer med starka viljor inte ska diskutera alla saker.

Eftersom jag tycker det är roligt att läsa andras bloggar när de har bilder så slänger jag in en här. Det är Tiff på bilden och det är taget i december.



"Vänlighet är en gyllene kedja av vilket samhället hålls ihop"
- Johann Wolfgang von Goethe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0