Uppdatering

Det har varit dåligt med uppdateringar här nu ett tag. Har varit rätt trött denna vecka, men det kan ju faktiskt vara för att jag har gått upp till att börja jobba 50%. Känns skönt att öka sina procent, men det känns ju också.

Niklas har varit här sedan onsdagkväll, Lottie har också varit här, men mer till och från. Torsdagen blev lugn, åkte på hindersmässan och kikade lite. Köpte strumpor och korv, dock ingen marknadsnougat. Jag har ju lyckats sabba det för Lale. Förr gick han mest på hindersmässan för att köpa sig marknadsnougat, men nu eftersom jag gör dem här hemma så vill han inte köpa det någe mer där. Stackarn, tar ifrån honom ett av hans årliga nöjen.. ;)

Vi har även satt igång lite med övervåningen, köpt trä och masonit för att göra luftspalten samt insektsnät för att sätta i takfoten. Nicko och Lale har satt upp ett par reglar till luftspalten coh börjat sätta en masonitplatta, så nu är det bara resten kvar. :) Vi kommer dock inte att stressa på utan göra lite däruppe när vi känner för det och hinner. 

Vi var ut idag på marieberg för att hämta lite resekataloger till mamma och pappa. De ska nämligen få en resa med alla barn + respektive i present när de fyller 100år (50+50). De fyller inte 50 än, men vi måste ju hinna spara lite pengar tills dess så vi tänkte att de får börja fundera lite på vilket resmål de skulle vilja besöka. Så tanken är att resan ska gå av stapeln någon gång under 2013. 

När vi skulle lämna Marieberg och jag ska köra ut från parkeringsrutan så kommer det en bil, så jag står kvar och den kör förbi och då kör jag ut ur parkeringsfickan. Tror du inte bilen som precis passerade börjar backa så jag lägger mig på tutan, men krocken är redan ett facktum så förardörren får sig en rejäl buckla. Man kan då tycka att denna gubbe skulle köra fram sin bil och fråga hur det har gått, men inte! Han sitter kvar en stund (utan att flytta sin bil) och sedan går han ut och tittar så jag får säga till honom att han måste ju flytta sin bil så jag kommer ut ur bilen. Också flyttar han den tillslut. Så ska vi då skriva denna  skaeanmälan så han försöker en gång med att säga att " men du körde ju ut". Jag svarade arg, "Ja, klart jag körde ut, du hade ju passerat. SEN började du backa så det är DITT fel." Då instämde han med ett "mmm". Så nu hoppas jag att föräkringsbolaget tycker att det endast är hans fel så jag slipper betala någon självrisk. Jag kan verkligen inte se att det är mitt fel eftersom han redan har passerat mitt körfält. Jag kunde ju inte veta att han skulle backa. Ddessutom så KÖR jag ut, jag backar itne ut ur parkeringsrutan så jag har ju full sikt hela tiden. Jag hade förstått om det hade varit bådas fel om jag hade backat ut, men så var ju inte fallet.

Nicko och Lottie åkte för övrigt hem idag, så nu ska de båda mellanlanda hemma en vecka innan de drar till björkis. Dit vi förövrigt funderar på att dra upp till under april måna någon gång. Längtar så till snö, skoter, pimpla, slalom och pulka.. :)   

Kommentarer
Postat av: Erika

Usch vilken otur med bilen... :/ hoppas att det ordnar sig. Kramar

2012-01-30 @ 16:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0