Blandad kompott

Igår var det fantastiskt härligt väder ute, drygt 15 grader varmt och sol. Jag passade på att åka och köpa lite blommor som jag sedan planterade ut.Tog en del bilder, men de ligger på iphonen som Lale nu måste ha i ett par dagar innan  Borde så lite fröer också, men det får kanske bli imorgon på min lediga dag.

Idag var det också fint väder och varmt, men det blåste lite så det kändes inte lika varmt som igår. Jag tog mig en härlig promena hem från jobbet så Lale kunde ta bilen hem efter hockeyn (han är och kollar Örebro-djurgården med sin pappa). På vägen hem lyckades jag pricka in att knalla förbi Helis jobb precis när hon fick lunch :). Så jag och Tiff passade på att sätta oss och prata med henne under lunchen. När vi bara hade backen upp kvar på väg hem så kom grannen i bilen och surrade lite, tror ni inte vår bajsvovve hoppar upp på bilen och gör repor i lacken på deras bil?! GRYYYYYMT irriterande. Självklart betalar vi för att de ska få det fixat, det enda som är positivt i det hela är ju att just den grannen är billackerare.

Skönt med en kväll för sig själv ibland. Inte behöva tänka på att laga mat utan istället bara käka lite fil som är så otoligt gott med lite körsbärssylt. Har försökt boka resan till fjällen (kopparåsen) som vi ska åka till med Emma och Jonas i april. Ena problemet är att SJ inte har lagt tidtabellen för det tåget vi vill åka med så det går inte att boka än, men eftersom att SJ är så välplanerat så vet dom så klart inte heller när man kan boka det, så vi får se hur vi gör. Upp ska vi iaf! :) Ska bli riktigt skönt att komma upp till sol och snö! :)

Alla kanske inte har hängt med i svängarna, men jag har iaf fått jobbet som koordinator på USÖ som jag tidigare hade sökt. Så jag ska vara tjänstledig från kommunen och börjar på USÖ den 1/5. Lääängtar!


Bjuder på en bild från början av altanbygget förra sommaren


Kommentarer
Postat av: Karin

Ooh, stort grattis till jobbet Carro!

Du är grym!! :)

2012-03-22 @ 21:59:53
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh vad roligt med jobbet! Stort grattis!! Det kommer du att fixa galant!! :D Kramar

2012-03-23 @ 18:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0