Ont i magen

Inte ofta jag ligger vaken såhär kl3.27, men har ont i magen så jag inte kan somna om. Vad gör man inte då om blogga, kolla fb, instagram och nyheterna.

Har varit så otroligt trött sista tiden, tror att den kan vara järnet som börjar gå åt. Går och lägger mig vid 22-23, vaknar oftast en gång på natten och  en gång på morgonkvisten för toalettbesök. Sen är jag vaken ca 30-60min och somnar om, sover till 10. Sen kan jag dessutom sova 1-3h på em också. Känns inte riktigt normalt... Ska till bm på torsdag så då får jag väl facit. Trodde inte jag skulle behöva äta järntabletter eftersom när jag skulle börja lämna blod här i Örebro så hade jag för högt järnvärde (OBS ej Hb, utan järn) så de övervägde at jag behövde tappas på blod regelbundet för att få ner mina järndepåer, men det rättade till sig. Kan ju också vara en förklaring till varför jag alltid legat så bra i Hb (brukar ligga på runt 140).

Här i Örebro har det snöat en del sista tiden så det känns verkligen som vinter. Har drivit en hel del så på vår framsida är det en stor driva framför huvudingången. Får se om jag eller lale orkar skotta bort den idag. Min styrka och kondition är ju inte den bästa nu för tiden. Här är en bild på framsidan där thujorna nästan är helt täckta av snö, medan man framför kan se gräset. Thujorna är ca 50cm höga så då kan man förstå drivbildningen.


Har en skönsovande man bredvid mig. Tycker det är så roingivande att höra honom andas. Nästa fina kille sparkar gott i magen, kanske inte är så tokigt att vara vaken denna tid ändå?! Att bara lyssna och känna lugnet...

Så var detta spretiga inlägg över och jag ska se om jag inte kan luckas somna om nu när det magonda börjar ge sig...

Kommentarer
Postat av: sara

När jag ammade hade jag ibland svårt att somna om för jag lyssnade på Lillans och H:s andetag :) det är ju verkligen så rogivande. Bland dom bästa känslorna helt klart ;) gick magontet över? Inte skönt att ha ont :(

Svar: Håller verkligen med! Det magonda gick över efter ett par timmar... :)
Caroline

2014-02-01 @ 06:37:04
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0