Namngrubbleri

Namn... Inte det lättaste.... 

Om vi skulle få en tjej så har jag alltid velat ha en Wilma, eftersom det är ett släktnamn, men det har blivit så vanligt så tillslut backade vi på det och bestämde oss för en Ruth istället, efter min farmor. 

Pojknamn har vi varit rätt säkra på också, Gottfrid eller Melker, men nu börjar vi tveka lite. Tror inte vi kommer att ha bestämt namn förrän vi får träffa vår kille och ser vem han ser ut att vara. Igår satt jag och kollade vidare på namn som vi ska "känna" lite på. Edvard, Harry, Kevin, Alvin, Agust, Carl, Gustaf, Tage och Valter. Men Gottfrid och Melker är det som vi fortfarande håller oss till. Måste kolla lite vad alla namnen betyder. Mamma gjorde alltid det innan vi fick våra namn och jag följer samma väg... :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där med namn är verkligen inte enkelt. Av de "nya" namnen ni funderar på har jag föreslagit Harry till K för nån vecka sen men fick varken ett bu eller bä där. Blir det en tjej så får den ett namn iaf, men blir det en kille blir han troligen namnlös, haha! :)

2014-01-21 @ 19:28:00
Postat av: Heli

Jag skrev det förra men mitt namn föll bort.

2014-01-21 @ 19:28:59
Postat av: Faster

Fina namn!!! De flesta tangerar vår lista när vi satt och grubblade på namn till Hjalmar :)

2014-01-22 @ 17:26:31
Postat av: Karin

ÅÅåhh det är ju så kul med namn!! Men verkligen svårt! Ni har många fina förslag tycker jag! Och ni kommer ju se när plutten kommer ut ifall det ni tänkt mest på inte passar, "NÄÄ det här är ingen Gottfrid, det är ju en Harry", typ :D Killnamn tycker jag är mycket svårare än tjejnamn :)

2014-01-22 @ 22:14:24
URL: http://tjofftjoff.blogg.se
Postat av: Erika

Fina namn! Jag gillar Melker!! :)

2014-01-27 @ 22:29:44
Postat av: Sara

Mkt fina namn. Jag gillar också Melker :) men alla förslagen är superfina. Vi har fortfarande inte kommit på ngt killnamn. Haha (vi brukar diskutera namn lite då och då :)

2014-01-28 @ 08:41:54
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0